امتیاز بدهید
به اين مقاله امتیاز بدهید

فرکانس کریر (حامل) اینورتر

1403/01/27  گروه تحریریه شمیم صنعت
فرکانس سوئیچینگ اینورتر به نرخ روشن و خاموش شدن ولتاژ باس DC در طول فرآیند مدولاسیون عرض پالس (PWM) اشاره دارد. روشن و خاموش کردن ولتاژ DC توسط ترانزیستورهای دوقطبی گیت عایق (IGBT) انجام می شود. فرآیند PWM از سوئیچینگ IGBT ها برای ایجاد ولتاژ متغیر و فرکانس متغیر خروجی اینورتر استفاده می کند. فرکانس سوئیچینگ، که گاهی اوقات "فرکانس حامل" نامیده می شود، با استفاده از واحد هرتز (هرتز) تعریف می شود و معمولاً در محدوده کیلوهرتز (Hz * 1000) است، که اغلب بین 4 تا 16 کیلو هرتز است که 4000 تا 16000 بار


فرکانس حامل  vfd  را می توان برای کمک به کاهش صدای موتور، جلوگیری از تشدید سیستم مکانیکی و کاهش جریان نشتی به زمین و تداخل ایجاد شده توسط  vfd  استفاده کرد. اگر فرکانس حامل خیلی کم باشد، جریان خروجی دارای موج هارمونیک بالایی خواهد بود و می تواند باعث کاهش توان موتور و افزایش دما شود. اگر فرکانس حامل بیش از حد بالا باشد، اینورتر فرکانس تحت تأثیر افت توان، افزایش دما و تداخل قرار می گیرد. هرچه فرکانس حامل بیشتر باشد، جریان نشتی بزرگتر خواهد بود، با این حال، کاهش فرکانس حامل ممکن است منجر به نویز اضافی موتور شود (نصب یک راکتور نیز روش موثری برای حذف جریان نشتی است).
برای تعیین اینکه کدام فرکانس سوئیچینگ برای برنامه شما بهتر کار می کند، بهتر است به مزایا و معایب آن توجه کنید. لطفا به موارد زیر توجه کنید:



هرچه کابل بین vfd  و موتور طولانی تر باشد، جریان نشتی هارمونیک خروجی بیشتر خواهد بود، که منجر به اثرات نامطلوب بر روی vfd و دستگاه های جانبی می شود (برای اهداف ایمنی، اطمینان حاصل کنید که VSD و موتور قابل اطمینان هستند). برای تنظیم فرکانس حامل پیشنهادی ، بر اساس طول کابل ، به جدول زیر مراجعه کنید:





لطفاً توجه داشته باشید: اگر کابل بین vfd  و موتور بیشتر از  50 متر  است، توصیه می شود یک choke/reactor خروجی نصب کنید و اگربیشتر از 150متر است از  یک فیلتر SineWave استفاده کنید  (به جای خروجی Choke/Reactor).
تنظیم کارخانه فرکانس حامل بر اساس رتبه قدرت vfd  (کیلو وات) متفاوت است. توجه داشته باشید که اگر فرکانس حامل تنظیم شده بالاتر از تنظیمات کارخانه باشد، منجر به افزایش دمای هیت سینک vfd می شود. در این مورد، vfd را کاهش دهید (یک vfd با رتبه کیلووات بزرگتر از حالت عادی را انتخاب کنید)، در غیر این صورت vfd  ممکن است بیش از حد گرم شود (آژیر ایجاد می کند).
تنظیم فرکانس حامل  می تواند اثرات مختلفی داشته باشد که در جدول زیر ذکر شده است:

 
با افزایش فرکانس حامل :
کم میشود نویز موتور
به شکل موج سینوسی نزدیک تر میشود شکل موج جریان خروجی
کم میشود دمای موتور
زیاد میشود دمای اینورتر
زیاد میشود جریان برگشتی
زیاد میشود نویز تشعشی درایو










 

نظرات کاربران
ارسال نظر
7 روز هفته، 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
  • شماره های تماس: 

     02188752365 
      02188731721 
     02188174830 
     02188530942
     

    تلفن همراه و  واتساپ :  
    09033997760 
     09192257760 

  • info@shamimsanat.com
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ